Hundarnas jobb

Nu är jag på jobbet och fixar runt på hyllorna medan jag lyssnar på rixfm :) Båda hundarna kollar efter mig när jag går över muren som består av kattsand. Kommer det någon kund börjar de skälla och ställa sig på bakbenen. Jag går dit för att tysta ner dem. När jag drar första benet över muren börjar de hoppa upp på det... när jag är helt över viftar både svans och kropp och sedan springer de för att vissa något. pixie vill leka och springer till sin korg Ellie sträcker på sig och vill bara ha uppmärksamhet. Jag smeker henne över huvudet och hon njuter sen tar jag tag i ena leksaken och börjar leka med Pixie. Hon är så glad och upphetsad... ibland tror jag att hon inte får någon luft då hon låter som en liten gris när hon hoppar efter leksaken. Vi slutar leka och jag kollar ut på människorna som passerar affären. Hundarna läger sig till rätta, Ellie kliar sig på benet medan Pixie somnar.

Ja lite så ser vår dag på jobbet ut :)

Just nu fick Pixie besök av sin 8månaders Tibbe kompis :) Oj vilken fart det vart på Pixie. Hon försökte få honom att jaga henne. Han sprang efter henne och slog med tassarna men sprang sen snabbt till husses ben för att söka skydd. Så höll de på ett tag tills båda tröttnade. Stackars Ellie fick ligga bakom kassan och vänta... hon var mycket upprörd och morrade i protest en stund. Men jag vet att hon kan vara lite framfusig och den vovven tyckte hon var lite läskig föra gången de träffades. Men Pixie hade det roligt, just nu står hon och äter av de sista bitarna i skålen.

Nu ska vi fortsätta jobba :)
Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0