Utställning

Idag gick jag mamma och hundarna upp tidigt, vi skulle på utställning med Woody. Men då också endast drop in eftersom han inte får ställas i Sverige, han är ju två färgad. En vän till mig som har pudel uppfödning tipsade oss´och vi tyckte det kunde vara kul med en bedömning på honom även om han inte får tävla. Så när vi kom dit så gick vi raka vägen till henne för att fråga hur det gick till. Jag har ju lite erfarenhet då jag har ställt ut min fasters sheltisar. Men det är lite annat man måste tänka på med pudel. Hon hjälpte oss även att fin putsa honom innan han skulle in i ringen. På utställningen fanns en massa olika raser men mest pudlar. Alla tyckte det var jätte häftigt att Woody är black and tan. En tjej som jag tror jobbar för en hundtidning bad att få fota honom. Sen ville mamma att jag visade upp honom i ringen. Det gick jätte bra men domaren tjatade om att jag måste träna honom på tandvisning. Men han är tränad på det men hon skrämde honom genom att hålla fast honom i nacken först för att kunna hålla upp mungipan med den andra handen. Inte konstigt att han tyckte det var obehagligt. När det var klart gick vi runt och kollade försäljningen men hittade inget kul. Vi stannade i Farsta och delade på en tonfisksallad som var jätte god och jag köpte även två filmer Beverly Hills Chihuahua och Twilight. Sen bar det av hemåt där vi satte oss ner i vardagsrummet och kollade på Beverly Hills Chihuahua. Pixie var inte intresserad så hon somnade. Ellie skällde lite när de i tven skällde, själv grät jag av lycka i slutet.




Här är lite bilder från dagen





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0