Från Alvik Till Hässelby

Idag när jag var ute med hundarna fick jag en rolig ide om en långpromenad och sms Sofia. När jag hade sprungit hem och packat gick jag med hundarna till Sofia. Där berättade jag min plan. Vi skulle ta oss kommunalt till Alvik och sen gå därifrån längst stranden hela vägen tillbaka. Vi startade kl.13.30 hos Sofia och det bar av först med buss och sen med tunnelbana mot Alvik. Vi fick en massa uppmärksamhet... tänk er fem hundar och två människor. Vi började vår långa vandring... hundarna njöt i början men blev snabbt varma så vi gjorde lite stopp på vägen vid stränderna så att hundarna kunde svalka sig och dricka, men vi var noga med att se till så det inte fanns alger i närheten. Själva höll vi på att törsta ihjäl, efter ca 3timmar hittade vi vår första affär så vi kunde köpa dricka. Hippie som bara är en valp fick vi turas om att bära då han inte orkar eller får gå så långt. Jag kan rekommendera denna promenad för er som vill gå långt och ha en massa fint att titta på längst vägen. När vi var framme vid Hässelby Strand orkade vi inte längre och tog därför bussen sista biten... hundarna slocknade direkt när vi hade satt oss. Jag gick av vid Sofias hållplats och kom då på att den bussen stannade nästan vid mitt hus... men jag orkade inte bli sur över det utan gick med hundarna sista biten. Vi var hemma kl.19.50. Nu är vi helt slut och jag ska göra mig i ordning för sängen.

På Tunnelbanan till Alvik


Pixie kollar utsikten                           Hippie får åka i min väska                Ellie står på en mur


Maskros Äng


Hundlek


Hundbad


Väntar på bussen                                 Hundarna slocknar


På väg hem från Sofia




Kommentarer
Postat av: Nazli

Fint med massor av bilder! =)

2009-05-24 @ 23:55:42
URL: http://nazlia.blogg.se/
Postat av: Jennie & Exxa

Vilka vackra bilder!!

2009-05-25 @ 12:18:22
URL: http://www.exxa.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0