Tre = En

Igår började jag jobba 16.00. Först skulle jag hem och hämta Pixie och Ellie eftersom jag hade varit inne i stan. Sen fick jag springa med hundarna för att hinna med bussen. Där var det så klart nästan fullt men vi hittade en plats längre bak bredvid en yngre kille. Ellie skulle så klart in under sätena och lägga sig så hon piskade till killens ben, de vart lite jobbigt så jag försökte få henne att ligga så hon inte stötte emot honom då han hade kort byxor och verkade inte så road av att ha henne mot benet. Men det gick bra och hon la sig till rätta... Pixie har aldrig några problem eftersom hon hoppar upp i knäet och lägger sig. Jag tycker endå vi är duktiga som endast tar ett säte på tre personer. Så ingen kan ju klaga på att vi tar upp för mycket plats. Hundarna vet sen exakt när vi ska av. När de ropar upp Vällingby i högtalarna reser sig Ellie och gäspar medan Pixie kastar sig upp och trampar med tassarna i mitt knä medan och gnäller och viftar på svansen. Samma sak när vi ska hem så jag behöver inte vara orolig om jag skulle somna.


Pixie visar var vi jobbar


Här ligger vi och vilar


Sofia kommer med Diesel och Ellies son Hippie


Efter jobbet så tog vi bussen till Johannelundstippen för att sedan gå därifrån med hundarna hela vägen hem.
Det tog 2,5timme.

Bilderna från affären vart jätte dåliga. Min kamera cpade sig och allt vart suddigt och grötigt. Men här är några cp bilder i alla fall ;)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0