Inget körkort !

Igår på vår sista runda fick jag ta med hushållspapper och rengöringsspray till bilen för att torka bort en spya som någon av hundarna lagt under färden. Vet ej vem för ingen av dem brukar spy. Det roliga var att när jag vände mig om såg jag en mörk gestalt på avstånd inne bland träden som först liknade en stor hund. Det visade sig vara ett rådjur som stod och iakttog oss. Jag beslöt mig för att stå kvar och se vad den skulle göra här näst. Den stod länge och bara tittade åt vårat håll. Hundarna märkte inget då det blåste åt fel håll. Men efter en stund vände den sig sakta om då prasslade det så klart till i löven och Rikkie for upp och började skälla tätt följt av Pixie. Men Pixie tystnade igen när jag sa till... Rikkie tog lite längre på sig och ville endå muffa ända tills ljudet var borta. Ellie som fattade vad det var stod bara förstenad med blicken riktat där den var och med spetsade öron. Jag gick sen lugnt hem igen med dem.

Idag åkte vi kommunalt till jobbet, första gången på jag vet inte hur länge. Hade nämligen glömt plånboken på jobbet och där med körkortet så jag var jätte rädd för att köra utan. Som tur var hade jag lite undangömda mynt så det räckte till tunnelbanan. Hundarna tyckte det nog var mysigt då vi är tillsammans hela tiden, bilen blir ju en annan sak. Men det är lite knöligare då en hund måste sitta i väska enligt sl´s regler om att man bara får ha två kopplade djur per resenär. Det som är positivt var att jag slapp leta parkering. Där emot är jag en sån som lägger på extra tid bara för att vara säker på att komma i tid även om det skulle vara förseningar och den här gången vart jag ännu mer tidig av någon anledning. Uträkningen stämde inte så jag var på jobbet 45min innan så det blev en extra runda med hundarna. Men sån e jag hellre för tidig än för sen ;) Jag hade tänkt att gå hem med hundarna men ångrade mig sen då det var så kalt... det snöade ju igår ;) Undanflykter men men det blev en skön runda när vi kom hem och sista rundan så ska de få springa lite innan vi ska sova. Just nu ligger alla hundar däckade i sängen... de är så söta när de sover, som alla barn :P

I morgon ska jag jobba några timmar och sen åker jag hem till mamma och pappa ;)
Kram på er  ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0