Mot Alingsås

I tisdag efter jobbet kom mamma och syrran. Syrran tog med sig Rikkie hem medan jag och Pixie satte oss i bilen med mamma och åkte iväg mot Alingsås. Det var jätte spännande och nervöst när vi åkte iväg... jag var lite orolig om vi skulle hinna och om jag tänkt rätt. Pixie fick sitta fram med oss i en hundväska då hundarna måste sitta fast i bilen om de inte sitter bak. Hon var jätte duktig och halvsov nästan hela vägen. Vi stannade för att äta på vägen i ett köpcentrum. Sen fick jag köra en bit... jag var förstås väldigt trött efter jobbet redan när vi började åka men piggnade till.. då jag blir så fokuserad när jag ska köra. Men det var jobbigt att köra i mörkret och efter 1,5timme så orkade jag inte längre då jag hade svårt att fästa blicken framåt. Dag tid klarar jag som mät 2timmar allt efter det är bara smärtsamt och jobbigt för mig. Vi ringde Victoria som äger hanen Frodo och frågade efter vägen sista biten då gps inte hittade deras adress. Men vi hittade dit på första försöket som tur var. Där vart vi varmt välkomnade av Victoria. Frodo satt inne i köket och ropade på oss. Vi mötes av en go liten pälsboll med en härlig utstrålning. Han vart jätte glad när han såg Pixie och sprang genast fram för att hälsa. Uppvaktningen gick snabbt några puffar med nosen mot Pixies öra, lite pipande och några snurrar och sen var det bara att hoppa upp. Pixie sa igenting utan ställde snällt upp sig och väntade. Annat var det när de väll satt fast då pep hon och gnällde som bara den och tyckte inte alls det var kul... men hon lugnade sig sen. Efter var båda trötta och tog det lugnt medan vi blev bjudna på te och kaffebröd. Vi gick sedan och la oss för kvällen.

Nästa morgon fick jag lite sovmorgon... mamma var uppe en runda för att gå på toan och sen vissa upp Pixie för deras dotter. Sen la hon sig för att vila i 1timme innan hon väckte mig. Vi fick frukost och hundarna busade runt i köket. Frodo gjorde sin uppvaktning snabbt igen men missade sen när han skulle upp och träffade på sidan så då beslöt vi oss för att vänta till eftermiddagen. Vi tog hundarna på en promenad på deras ägor... det var jätte stort så hundarna kunde sträck ut ordentligt. Jag hade dock med mig mina tygskor och eftersom det hade regnat så fick jag in vatten i skon. Men jag struntade i det och gick vidare :) Sen skulle Victoria på ett möte så då åkte jag och mamma in till centrum för att leta bensinmack där de fanns gas. Det tog ett tag att hitta då ingen visste var det fanns förutom en kille då som hade sett en flaga på en ny byggd mack som skulle ha gas så vi åkte dit och mycket riktigt fanns det där. Sen åkte vi och handlade och så köpte vi mos och korv till mig. När vi kom tillbaka tog jag fram kameran och stannade kvar på tomten med hundarna för att fota. Så klart så var de på varandra igen och fastnade så jag fick sätta mig på gräset och hålla i Pixie i väntan på att de skulle lossna. Sen var det full rulle igen och de busade runt innan vi blev in ropade. När vi kom in bjöd Victoria på lunch... det blev egen gjord gulaschsoppa som var jätte god. Vi pratade en stund och hundarna la sig ner för att vila sen samlade vi ihop sakerna för att åka hem. Bilresan gick bra men stackars mamma hade blivit dålig så jag började köra för att han skulle få vila. Jag försökte köra så länge jag kunde... men eftersom mina strumpor och skor var så blöta så frös jag och det började krampa i benet.. men jag lyckades endå köra i 2,5timme och det fick jag beröm för då jag oftast bara klarar 2timmar.

Jag vill tacka Victora som lånade ut sin underbara stiliga kille. Vi blev bemöta av en underbar person och vi hade jätte trevligt och vi är så glada att vi fick stanna över natten. Det ska bli så spännande att se resultatet från Frodo och Pixie.

För er som inte vet det är Frodo samma ras som Pixie (pudel/papillon) Han är ett halvår äldre en Pixe och väger 1kg mindre. Så han är lite lägre en Pixie och har lite kortare kropp. Han har toypudel på sin sida och Pixie har dvärg där av storleken. Valparna kommer bli andra generationen Papipoo och kommer dyka upp runt jul.


Morgonpromanad




Ute på tomten





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0