Fy, inte jaga!

Igår kväll innan jag skulle lägga mig upptäckte jag att min mobil var borta. Letade överallt men kom sen fram till att jag måste ha glömt den i bilen... men eftersom jag precis tagit ett bad och bara hade morgonrocken på mig ville jag inte gå ut och hämta den. Som tur var började jag inte förens vid 15 idag så jag behövde inte ha den till väckarklocka så jag hämtade den sen på morgonben. Jag och mamma tog en gemensam runda med hundarna... vi släppte alla så de kunde springa av sig. Men hur snäll man än försöker vara så smet Ellie så klart iväg. Vi hörde henne långt borta hur hon fått upp ett spår så klart ville de andra också hänga på. Men Rikkie beslöt sig för att stanna. Besvikna på våra hundar så bestämde vi oss för att avbryta promenaden och gå hem med dem. Lika bra då det var en hel klass ute och orienterade så det var svårt att gå så vi inte krockade med dem.

Efter jobbet åkte vi hem igen.... min syster var här tidigare och hämtade sina fiskar. Hon lämnade dock kvar en som hennes kompis ska hämta senare. Jag har hunnit tvätta men upptäckte att jag missat lite så de får jag ta i morgon :) Hundarna fick gå en extra runda nu på kvällen då de vart så sent med jobbet. Nu har de busat runt och letat godis i hela lägenheten. På söndag ska vi på födelsedagsfest hos min syster... hennes pojkvän och Fjant fyller år :) Har redan köpt present till Fjant och i morgon ska jag köpa nästa ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0