Respekt

Det har varit en trött vecka, både jag och Pixie är sega. 

Igår på jobbet när vi skulle ut och snabbkissa så hände något. Vi var på väg tillbaka längs cyklarna och Pixie hade stannat upp en bit bort för att nosa. Sen kom hon skuttande i full fart men nitade till och saktade ner innan hon kom enda fram till mig. När jag då skulle vända upp mig ser jag en hund bunden vid sidan av mig. En rottis hane som vänder på huvudet och stirrar på mig. Pixie börjar nu sjunka ihop, jag fortsätter framåt men tar ett kliv åt sidan för att den inte skulle bli inträngd mellan cyklarna. Pixie börjar nu jätte tyst och sakta smyga sig åt sidan nästan krypa fram med nerböjt huvud i en jätte båge runt hunden. Det såg jätte roligt ut. Precis när hon kommit i jämnhöjd med hunden en bit bort hoppar hon till och skäller rakt ut innan hon springer efter mig och sen så klart skälla lite till framme vid mig. 

Oftast när hon ser andra hundar så brukar hon skälla till först och sen springa till mig. Men då var hon helt tyst efter att ha känt vitringen och sett hunden stå runt hörnet. Rottisen sa inte ett ljud men följde Pixies rörelser. Men hans blick verkade vilja säga "håll dig på avstånd".

Nej nu ska jag fortsätta jobba :)
Kramar ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0