Hundtur runt djurgården

Erik ringde igår vid 10.30 för att hämta Fjant. Det vart snabbt på med ett par byxor och tröja så jag kunde gå ner med honom. Sofia smsade samtidigt att hon var på väg, jag som fortfarande inte hade vaknat gick och la mig igen för att snosa i 20min till.

Jag, Sofia, Pixie, Diesel och Hippe begav oss mot Karlaplan och mot Himmelska Hundar. Idag var det mindre med folk vilket var skönt för hundarna. De fick dela på en hundtalrik medan vi köpte Cola :) Det var en jätte söt pudelvalp som vart jätte kär i Diesel och Hippie... det var så pass att han inte ville följa med matte när de skulle gå :P

Vi började vår vandring med att leta upp hundrasgården på Gärdet, trots att den var skymd så hittade vi den på direkten. Vi mötes av pitbullblandisar som var där med sina mattar. De fick för sig att jaga Pixie vilket inte var så populärt så hon satte sig i mellan mina ben. Men efter att de gått så sprang hon runt och busade. Rastgården var jätte mysig med en massa träd på sidorna för skugga och en öppen plätt på mitten att springa på. Det fanns bänkar och bord att sitta vid.

Vi fortsatte över Gärdet och mötte en massa hundar som Pixie skulle skälla på. Det var även en del ute och red men ingen av hundarna brydde sig.

Mot Djurgården bar det av... vi fick göra ett litet avbrott då jag var tvungen att hittat en toalett. Bron som vi skulle ta oss över var spärrad så vi fick gå till nästa bro... vilket ledde till att våran beräknade runda ändrades. Vidare mot vattnet bar det där hundarna kunde svalka sig. Vi stannade sen till vid ett café för att äta.

Sen bar det av mot Waldermarsudde för att leta upp nästa hundrasgård. Vi hittade den relativt snabbt men hade lite problem att hitta ingången då den ena var låst. Där var det en bostonterrier och samtidigt som oss kom två dvärgpinschrar. De tyckte inte om Hippie och hoppade på honom nästan direkt. Hippe var jätte snäll och försökte vrida bort huvudet och flytta sig. Som tur var sa matte och husse till dem men det hände ett x antal gånger :( Pixie där emot var populär och hon tyckte det var jätte kul för de var lika pintokiga som hon så deras matte och husse kastade en massa pinnar till dem.

Sen började vandringen tillbaka... förbi Skansen och Grönan och mot T-centralen. Efter att ha sagt hej då så satte vi oss på tunnelbanan och åkte hem. Pixie somnade en stund i mitt knä och väl hemma så somnade hon i soffan hos mig.

Vi började åka från Alvik kl.11.30 och vi kom hem kl.18.20 :) Så nu ska vi bara mysa framför tven.
Bilder kommer finnas på Sofias blogg www.dieselbabe.blogg.se då jag glömde ladda min kamera så jag fotade med hennes ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0