Plocka upp vad?

Idag på morgonen blev jag beskylld av att inte ha tagit upp efter hunden då det finns lekande barn. Mamma hämtade mig och hundarna imorse då vi hade möte på morgonen. Jag hämtade som vanligt Esther. När jag kommer tillbaka till butiken har någon ringt (mamma svarade) och sa att vi ska vara bra föredömen och ta upp efter oss då det finns lekande barn. Vet inte vad personen syftade på då jag ser till att ta upp vid bostadsområden. Mamma fick bara veta att hon sätt det genom sitt fönster. Så jag gick ut för och se om jag kunde få kontakt med personen igen, vore kul och höra var det är jag inte har plockat upp efter mig. Det enda jag kunde tänka mig var när Moppe "försökte" bajsa men det inte kom något, vart så irriterad att jag drog med honom vidare. Han hade redan bajsat igår kväll och han är en sån som har svårt att bestämma sig vart han ska sätta sig. Men annars vet jag inte vad personen syftade på. Jätte tråkigt eftersom hon inte pratade med mig direkt och jag är en sån person som går och ältar saker jätte länge. En dålig egenskap jag har :P Så jag kommer antagligen ha svårt att sova i natt. Man vill ju inte få dåligt rykte om sig. Men nog om det.

Vi hade som sagt två möten med foderleverantörer på morgonen. Sen fick mamma skynda sig iväg hem. Vi fick en massa gratis prover från ena leverantören bla godis. Så Pixie var jätte glad när vi kom hem och hon fick lite ;)

I helgen var vi hemma, jätte skönt passade på att städa. Damsuga och tvätta golv så nu känns det fräscht igen.
Har ju även börjat äta potatis vilket är jätte gott. Tyvärr gör jag alltid för mycket så jag inte orkar äta allt.

Nej nu ska jag ta det lugnt och vila magen.
God natt ;)


Kommentarer
Postat av: Sofia

Har man hund så blir man alltid beskylld för något sådant... Det är ju faktiskt inte alla som tar upp efter sina hundar, men jag slår vad om att hon bara ville ha något att gnälla över, hon hade väl tråkigt ;P

2011-11-22 @ 12:41:37
URL: http://dieselbabe.blogg.se/
Postat av: Lollo

Haha ja det är sant men det är alltid när man inte har gjort någpt fel som de är på en. Var till och med så snäll att jag tog upp efter en annan hund när jag kollade igenom området där vi var.



Antagligen hade hon det och som tur var så har jag lugnat mig, var på väg och sätta upp en lapp åt henne :P



Men så är det ju att vara hundägare, alltid är det något ;)

2011-11-22 @ 14:00:11
URL: http://fairypixie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0