Kräkhundar

Igår kom syrran och Fjant till butiken, de skulle sova hemma då hon var tvungen att hämta ut en sak på posten idag på morgonen. Vi hade det jätte mysigt tack för en mysig kväll ♥ Vi åt kyckling, revbensspjäll, pastasallad, potatisgratäng och till efterätt Brownies med vispad grädde *mums* :)

Idag på morgonen kom Maxi, stakaren sprang rakt in i kompostgallret. Vi sätter för det så Fjant ska hålla sig i vardagsrummet. Så Maxi var inte beredd på det och sprang som vanligt bara rakt in, pang sa det men han skakade av sig det och insåg att Fjant var på andra sidan. De morrade lite på varandra, så jag bar in honom till mig så vi kunde sova vidare. Tror det vart en liten chock då han spydde saliv i mitt rum och sen även på jobbet. Inget fel på avföringen så antagligen vart han bara lite orolig men man får hålla lite koll ;)

På morgonen följde vi först med syrran till posten sen skjutsade hon oss till jobbet, tack :) Pixie fick äta pizza idag på jobbet. Vilket ledde till att även hon spydde men då spydde hon upp all pizza istället. Kollade vad det innehöll bla lök *inte bra' Skällde på han som jobbar med mig då hon fått pizzan av honom utan att fråga. Ska man ge någon annans hund måste man ju veta vad de tål annars ska man fråga innan. Riktigt läskigt men nu lär han inte göra om det. Får hoppas att det inte blir något krångel med magen nu under helgen.

Så två kräkhundar har jag haft.

Syrran kom sen till affären igen och lämnade Fjant och bil. Hon och pojkvännen ska på middag och jag fick köra hem hundarna. Passade på att handla och att växla pengar till butiken. Han i kassan försökte snuva mig på en 20a. Känner att det blir vanligare och vanligare att folk gör det mot mig. Samma sak hände när jag och Sofia var och pantade burkar, maskinen pajade och han skriver då en handskriven lapp med alldeles för liten summa *suck*.

Nu är vi hemma och tar det lugnt har precis ätit och nu ska vi vänta på att de kommer hem :) Ska läsa lite och kolla lite serier.

Kramar

Idag på promenaden, Maxi fick låna Pixies jacka för att hålla sig varmare




En trött Fjant nu när vi kom hem

En lika trött Pixie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0