Avundsjuka

Är det något fel på en om man gillar sitt jobb så pass att man inte vill gå hem? Allvarligt om jag bara hade en säng hade jag kunnat bo på jobbet :P Men tyvärr får man inte det så i stället sa jag åt Pixie att vi skulle stanna ett tag till så det vart en timme öppet till ;) Pixie vart lite små sur för hon ville så klart gå men hon vart glad sen när hon fick se morfar som kom med högtalare. Pappa var snäll nog att skjutsa hem oss Tack ♥

Har inte gjort så mycket hemma mer än att tagit det lugnt. Vi är helt slut så det ska bli skönt att få sova ut imorgon. Har haft en del konstiga drömmar på sistone och väldigt tydliga så det är svårt att avgöra om man får någon vila eller inte. Får se hur det blir i natt eller om man hamnar i en knäpp dröm, fast måste medge att de ibland är väldigt spännande :)

Ja måste berätta att min älskling vart påhoppad av en svart dvärgpudel tik. Matte och hon kom för att hälsa på Pixie då de busade föra gången. Nu busade de igen men när matten skulle hälsa på Pixie och klappa henne vart tiken väldigt svartsjuk och flög på Pixie. Det vart inget allvarligt då Pixie la sig direkt och smög sakta iväg. Men det lät ordentligt och matten fick dra bort henne. Men jag tror matten skämdes mer än jag vart orolig. Men så klart ingen ger sig på min tjej så om hon inte hade dragit bort henne hade jag själv dragit bort henne. Så kan det gå med avundsjuka.

Men en sak är säker Pixie kommer nog hålla sig en bit bort från henne i fortsättningen. Tänk på det ni som vet att ni har hundar som lätt blir avundsjuka. Ska ni hälsa på andras hundar se till att er egen får hålla sig en bit bort och vänta på sin tur eller låt hellt enkelt bli att hälsa. Bättre både för din och den adras hund.

Bilder från jobbet med mobilen

Vi tittar på Idol och äter, Pixie äter Ziwi Peak och jag.....

så klart kexchoklad och Cola ;)

Pixie bugar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0