Jag och Katla

Igår var det bara jag och Katla hemma, mamma hämtade Pixie i torsdags för att ta henne till veterinären och få sin vaccination Tack ♥ Så det vart en heldag för bara oss två. En riktigt duktig och lugn tjej blev det efter att Pixie var borta. Lite läskigt kvällen innan då hon låg tätt in till mig fanns ju ingen mamma som skyddar ;) Men sen tyckte hon det var kul att få all uppmärksamhet. Hon skötte sig mycket bättre och det var inte så mycket skällande ute. Vi tränade lite och nu kan hon fotposition, jätte stolt :D Så nog kan hon uppföra sig när hon vill. Hon upptäckte även att det var jätte spännande att se ut genom fönstret i sovrummet. Dock vart jag sur när hon började yla på två tjejer som halkade runt i snön. Men hon skulle ändå ligga kvar och titta men små muttrade i stället när hon såg något konstigt, sååå sööt ;)

 

Men båda saknade vi Pixie så mamma som idag har jobbat lämnade av Pixie på morgonen. Jag lämnade Katla med ett ben i sovrummet medan jag smög ut. När jag sen kom in igen satt hon på sängen och väntade. Hon tittade på mig och såg inte Pixie som kom bakom mig på golvet. Inte förens Pixie tog ett hopp upp i sängen och hamnade nos med nos mot henne insåg Katla att hon var tillbaka. Gissa om hon var lycklig. Trodde aldrig svansen skulle sluta vifta ;)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0