Nertrykt av RC-topp

Jag är helt slut, trodde mina armar skulle gå av. Vi fick hyllor till RC ställningarna. Mamma och jag började så klart att sätta upp. För att få mer plats tänkte jag att man kunde höja toppen men då måste man flytta på lampan. Mamma gick för att se efter verktyg men jag stoppade henne och sa att vi inte skulle orka topparna då de är extremt tunga så vi bör vänta på pappa och brorsa sa jag åt henne. Jag såg då att man kunde höja den högsta hyllan ett snep om man var lite envis mamma tyckte att vi skulle försöka så vi tog i. Den gick i lätt på ena sidan men i andra ville den inte. Mamma lyfte då lite på toppen för att det skulle gå lättare, vi fick in den jaay :) Men försent insåg vi att toppen hade lossnat från sin ena sida där mamma lyft. Nu stod vi båda kämpande med att få tillbaka den, men bara att hålla upp den var svårt nog och hade vi släppt den hade den vikt sig på andra sidan. Vi fick hämta en pall och stå och trycka upp den medan vi försökte få dit den. Vi fick mjölsyra i armarna och det värkte. Jag trodde alvarligt att de skulle gå av, var nära att gråta när mamma lämnade mig ensam för att hämta värktyg. Vi hade tur när en kund kom och erbjöd sig att hjälpa. Han lyckades få dit den och vi var enormt tacksamma. Nu rör vi den inte mer, vi har lovat varandra att aldrig ge oss på dem igen. Istället kommer pappa och brorsan på torsdag och ska hjälpa. Jag vet inte hur det hade gått om inte kunden kommit, jag hade inte orkat hålla den mycket längre och hela kroppen skakade. Jag får nog börja träna tyngdlyft :P Vi fick i alla fall upp två hyllor och fint vart det, nu är det bara 4 kvar ;)

Pixie var jätte glad när vi gick tillbaka till köket. Hon tyckte vi var jätte dumma som lämnat henne ensam med de andra hundarna. Vi vart jätte glada över att få skjuts hem, det behövdes Tack mamma och tack för hjälpen med hyllorna ♥

Nu ska jag sova
Natti natt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0