Kanadagäss ♥

Jag har sett dem jaaay.... eller ja jag och hundarna har sett dem ;) Kanadagäss ♥ Tyvärr var det mörkt så fick inga bra bilder lägger upp ett så får ni se :) Jätte kul då de inte är lika vanliga att se längre i Stockholm då den Vitkindad gåsen tar över allt mer och det var min första gång vad jag vet. Många mistar den Vitkindade gåsen för Kanada gåsen men det är en del olikheter emellan dem ;) Jag märkte att de var mycket skyggare. När jag försökte gå närmare gick de snabbt iväg och höll sig på avstånd, fick zooma med kameran :)
 
Tänker på filmen "Den långa resan hem" Amy en 13årig flicka förlorar sin mamma i en bilolycka på Nya Zeeland hon tvingas flytta till sin excentriske far i Kanada. Hon trivs inget vidare, men livet tar en ny vändning då Amy räddar ett övergivet näste med gåsägg. Äggen kläcks och Amy blir ställföreträdande gåsmamma. När vintern närmar sig och andra flyttfåglar ger sig av söderut, har Amys gäss fortfarande inte lärt sig flyga. Amy och hennes far beslutar sig då för att med hjälp av hembyggda flygplan leda gässen till deras vinterboplats.
 
Den här filmen är så bra och så fin den får mig alltid att gråta :)
 
Hemma i Bromma Kanadagås
 
I sommras på Djurgården Vitkindad gås

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0