Sjuklingar

Kessie är bättre i magen, pigg och glad dricker och äter som hon ska och Pixie har bara blivit sämre, lite deprimerad men endå pigg äter bra men vägrar dricka, så henne får man mata vatten med sked. Sen har Pixie blod i avföringen *stackare*. Har pratat med veterinären i måndags som berömde att jag gjort allt rätt och sa att vi skulle avvakta och köpa id mat. Åkte till min veterinär i Alvik då det stod på deras hemsida att de hade öppet men nej då har de ändrat tiderna på dörren. Jag kunde ha åkt igår på morgonen men valde att fortsätta med det jag själv gav eftersom Kessie blivit bättre. Men nu idag när Pixie fortfarande bajsade blod så gick vi ner till veterinären igen för att köpa id och deras magpreparat. Jag sa till dem att jag varit där tidigare. och att det inte stod något på hemsidan eftersom hennes svar var att de var deras sommartider "är det då inte viktigt att skriva det på hemsidan?" Hennes svar var att de hade svårt med uppdateringar på hemsidan men att informationen finns på deras telefonsvarare. Tänk om man då inte vill ringa utan bara ska köpa lite foder och man kollar hemsidan. Du kanske inte har åkkort och måste köpa biljett, jätte kul då att komma och få se att det är stängt. Nej usch lös det säger jag eller ta ner hemsidan :( Tur för mig som bor nära men synd för alla andra. Trots det var personen i kassan väldigt trevlig och hjälpsam. Så nu ska de få magpreparat i 4dagar och sen ska de vara friska, annars måste vi ringa dem, plus att de ska äta id en dag extra. Båda ska få trots att Kessie blivit bättre, men det är i säkerhetsfall bättre att ta det säkra före det osäkra. Så idag skulle jag ge dem en tesked varje halvtimme av maten och imorgon ska jag förlänga tiden och öka på maten. Så nu sitter jag med min mobil som jag satt på alarm så varje halvtimme piper den. Hade ju aldrig kommit ihåg det annars, tur att man är ledig idag ;)
 
För er som inte vet det så när hundarna får magvirus så smittar det endast genom avföring alltså att de luktar på bajset. Så har du en sjuk hund var noga att ta upp allt bajs även om det är kletigt riv gärna med gräs i så fall och är det väldigt rinnigt kan det vara en bra ide att ta med en vattenflaska så man kan spola bort det. Då minskar man smittorisken.
 
Två trötta hundar ligger nu hos mig, inge kul när man inte får röja runt. Det blir en väldigt lugn och slapp vecka så får vi se vad som händer nästa vecka med all energi de lagrar upp nu :P
 
Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0