Utställning Kista

Igår var det utställning i Kista (Husdjursmässan). Fick Katla i fredags då även hon skulle ställas ut. Redan när vi kom av bilen började hon tok skälla på allt runt omkring. Jätte jobbigt men efter en strid på 15min så vart hon lugn sittandes i min väska. Sen sa hon inget under hela vistelsen, hon kan om hon vill ;)

 

Hon gick jätte fint i ringen men var lite stel när domaren skulle känna och ville sen sitta när man ska ställa upp dem då det var lite plötsliga ljud runt om kring. Trots det så tog hon 4e placering utav 5valpar i sin klass Grattis tjejen ♥ Brorsan Sixten (Phoneix) som också ställdes kom på 3e plats Grattis :D Store bror Easy (Ace) ställdes också och kom vidare i final men fick tyvärr ingen placering.

 

Min syster och systerdotter var där med Fjant som ställdes i veteran klass. Syrran och Fjant tog 1a platsen, så det vart en mycket stolt matte och så klart även jag då jag satt kvällen innan och badade och fönade honom ;) Grattis gammelgubben min fina isbjörn :D Sofia ställde Hippe som kom till final men som tyvärr inte fick någon placering men syster Alice (Amelia) tog 5e placering Grattis :)

 

Sist på hela dagen var Pixies klass (öppen). Min ängel gjorde allt rätt och var så duktig men tyvärr blev det ingen placering då hon inte hade tillräkligt med muskler på bakbenen. Inget jag tänkt på men när jag kände så stämde det och jag vet precis varför. Med valpning och sen Katla som inte fick gå promenader så har det varit väldigt lugn nu fram till nya året. Så nu gäller det att börja träna igen. Hennes päls var ju inte heller den bästa. Men i stället för att raka som jag hade tänkt satte jag mig direkt när jag kom hem till mina föräldrar och ryckte bort allt dött hår. Nu är hon super mjuk och len :) Älskar dig ♥

 

Tack för en trevlig dag för er som var där :)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0