Det svider

Nu var det ett tag sen jag skrev men det har varit så mycket. Utställningen med Kessie gick jätte bra hon var super duktig och det var så värt att anmäla henne. Domaren var jätte trevlig och hon fick ett bra omdöme men kom tyvärr sist. Men hon växer och kommer bli ännu finare ;)

 

Under den här månaden har jag varit hundvakt en del bla till Rikkie som var nästan 1vecka hos oss då dagiset var stängt. Vi hade Svea över en helg då de skulle bort och jag har även haft en vovve som heter Tyra under en dag. Nu har jag Steffi hemma och ingen Kessie då mamma och jag bytte hund, vi ska byta tillbaka i helgen. Steffi och Pixie har nämligen varit på reklaminspelning för Acne Produktion. Är så stolt över båda som skötte sig super bra. Det vart en lång dag från ca 10.30 till 19.00. Kommer lägga ut en länk när reklamen kommer ;)

Nu saknar jag min bäbis så mycket, men jag har Pixie och hon är super glad endå kanske lite rastlös eftersom hon inte har någon att busa med ordentligt. Men vi har Steffi och hon är också super mysig och vill busa. Båda ligger och vilar efter att jag har varit på dem med kammen, inga tovor här inte. Speciellt med Steffis päls då hon har Powder Puff päls så måste man sära på håret en gång varje dag för att undvika tovor.

 

Vill även berätta att idag på jobbet blev mina bröst sönder rivna :P (tre revor på ena sidan och två på den andra) och min tröja trasig av en gotlandskanin som jag skulle klippa klorna på. Har haft den en gång tidigare och hade syrran för några dagar sen som rev min hand. Första gången lyckades de också rivas och sprattla sig fria. Man känner sig dum då jag klipper klorna dagligen på mesta dels hund men även katt, kanin och marsvin ibland. Men gotlandskaniner är stora och starka och det gäller att passa sig för fötterna. De varnade innan att de var svåra att handskas med och ville ha hjälp och tips då de tagits över av en kompis och nu bodde de ute i en stor hage. De fick knappt själva tag på kaninerna och ännu mindre kunde de håla i dem. Hur som helst jätte trevliga kaniner när man väll fått dem till rätta de är helt enkelt inte trygga med att man lyfter och känner inte förtroende för oss, så det är en sak de måste träna på. Bäst hade de varit om de lärt sig redan när de var små för som sagt de är både starka och svåra att få ett bra grep om. Jag försökte göra det annorlunda den här gången och lyfta fort och stadigt upp mot mig så de får en trygg bas att ligga på. Men jag missbedömde storleken och när jag vände henne åt sidan för att ta henne mot mig kom hennes bakben för nära mitt bröst medan framfötterna fortfarande var en bit ut så hon hann på de korta sekunderna få till ett ordentlig spark med bakbenen och sköt ifrån vilket ledde till kraftiga rivsår och en trasig tröja. Men när jag gick och hämtade henne så gick det super bra att lyfta och lägga henne i knät så det var min missbedömning. Så nu svider det får se hur det är i morgon. 

 

Till nästa gång ska jag ha en tjocktröja och knäppa ordentligt så jag är skyddad. Tänkte inte på att jag hade tunn tröja och u-ringat, inte så smart.

 

Kram och god natt

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0